Inlägg

Vi skapar en resultatdriven marknadsföringskampanj

Allt sker stegvis även i digital marknadsföring, de börjar med en hel del insikter, sedan går detta över i nästa process som är utveckling och så vidare till optimering.

Det finns olika digitala marknadsföringsstrategier som företag kan använda för att nå sina målgrupper.

De vanligaste digitala marknadsföringskanalerna är sökmotoroptimering (SEO), innehållsmarknadsföring, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och pay-per-click-annonsering (PPC).

Webbografi är en Digital byrå Stockholm som är måna om att se till att du får vad du behöver, så kostnadseffektivt som möjligt.

Vi förstår att alla kunder inte har samma behov och erbjuder därför en rad olika tjänster som du kan blanda och matcha för att skapa din perfekta digitala marknadsföringskampanj.

SEO är processen att optimera en webbplats för Googles sökning med målet att få högre webbtrafik nivåer och förbättra webbplatsens synlighet.

Innehållsmarknadsföring är skapandet och distributionen av värdefullt, relevant och konsekvent innehåll i syfte att attrahera en tydligt definierad målgrupp – med målet att driva fram lönsamma kund åtgärder .

Marknadsföring i sociala medier är en process där man använder sociala medieplattformar för att marknadsföra och utveckla sitt företag.

E-postmarknadsföring är processen att skicka kommersiella meddelanden till kunder via e-post.

Pay-per-click-reklam (PPC) är en annonseringsmodell på nätet där annonsörerna betalar varje gång en användare klickar på en av deras annonser på nätet.

 

Det första steget i en digital marknadsföringskampanj är att förstå dina kunders behov och önskemål. Detta kan göras genom marknadsundersökningar, som omfattar följande saker :

-Definiera din målgrupp: Vem försöker du nå?
-Skapa personas: Vilka är deras behov och önskemål?
-Genomföra en konkurrentanalys: Vad gör dina konkurrenter för digital marknadsföring?

Så, är det digital marknadsföring du behöver. Då behöver du inte se längre bort än Webbografi, de har kommit väldigt långt de senaste 6 åren och gör ständigt nya framsteg som inte går att mätas med.

Se till att få din digitala tillväxt, öka din försäljning och ta er till nya nivåer.